Polityka zgodności

Prawidłowo opracowana polityka zgodności uwzględnia: specyfikę branży, niezbędność (proporcjonalność ze względu na cel) i efektywność przestrzegania zasad (poprzez instrumenty motywujące i sankcjonujące).

Zawsze proponujemy programy „szyte na miarę” w trzech krokach. W pierwszym: pracownicy i korporacje powinni najpierw rozumieć sens działań i samych regulacji. W drugim: pokazujemy (w różnorodny sposób) wzorcowe zachowania i reguły, aby w trzecim – weryfikujemy ich znajomość.

Na każdym etapie niezbędne jest wsparcie kadry zarządzającej i kształtowanie właściwych postaw i kultury korporacyjnej. Nasze doświadczenie i uczestnictwo w tych procesach wspiera sukces firmy w tym zakresie.

Nasza kancelaria ostatnio wspierała kształtowanie polityki zgodności: dla międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, dla międzynarodowego przedsiębiorcy działającego w sektorze wyrobów medycznych oraz dla polskiego producenta z branży chemicznej.

KONKURENCJA

Prawo konkurencji przenika wszystkie branże i wywiera skutki często nawet bez względu na skalę działalności. Z uwagi na wysokie sankcje i brak precyzyjnych przesłanek – jest trudnym „orzechem do zgryzienia”, nawet dla doświadczonych przedsiębiorców.

więcej

01

Dominacja rynkowa

Firmy osiągają szczególną pozycję rynkową dzięki innowacji, opracowanemu i chronionemu ...

02

Koncentracje

Łączenie przedsiębiorców i różne formy akwizycji zmieniają sytuację na danym rynku. Dlatego ...

03

Polityka zgodności

Firmy ponoszą odpowiedzialność za działania swoich pracowników i reprezentantów. Sankcja do ...

04

Dystrybucja i umowy handlowe

Umowy handlowe, w tym – dystrybucyjne – to niemal codzienność w każdej branży. Prawo ...

05

Postępowania antymonopolowe

Bezpośrednią konsekwencją naruszenia reguł konkurencji jest wszczęcie przez organ krajowy lub ...

06

Kontrole i przeszukania

Poszukiwanie dowodów dopuszczenia się praktyki ograniczającej konkurencję przez polskie i ...

07

Prawo konsumenckie

W ostatnich latach postępowania dotyczące naruszenia zbiorowych interesów konsumentów generują ...

08

Pomoc publiczna

Pomoc państwa w każdej formie stanowi zaburzenie naturalnych mechanizmów konkurencyjnych. Zasady ...

KONKURENCJA

Prawo konkurencji przenika wszystkie branże i wywiera skutki często nawet bez względu na skalę działalności. Z uwagi na wysokie sankcje i brak precyzyjnych przesłanek – jest trudnym „orzechem do zgryzienia”, nawet dla doświadczonych przedsiębiorców.

więcej
REGULACJE

Przedsiębiorcy działający na rynkach regulowanych nieustannie muszą uwzględniać wpływ działań organów regulacyjnych na swoją działalność. Pomagamy nie tylko zrozumieć zasady obowiązujące na danym rynku regulowanym, ale także uzyskiwać optymalny kształt z punktu widzenia interesów biznesowych przedsiębiorcy.

więcej
SPORY

Nawet najbardziej ugodowo nastawiony kontrahent może nie uniknąć sporu, choćby pozasądowego. Ważne, aby na każdym etapie takiego konfliktu w sposób konsekwentny realizować postawione cele i zawsze szukać optymalnych rozwiązań…

więcej